Hivatali ügyek/Papír alapú ügyintézés

Ügyintézés - Iparker - Rendezvények

Ügyleírás:

A 23/2011. (III.8.) Kormányrendelet szabályozza a zenés, táncos rendezvények bejelentésének, illetve engedélyezésének szabályait.

Engedélyköteles az a rendezvény, amelyen a résztvevők száma egy időpontban várhatóan az 1000 főt meghaladja.

Bejelentésköteles az a rendezvény, amelyen a résztvevők száma egy időpontban 50 – 1000 fő között van.

Szabadon tatható minden olyan rendezvény, ami nem engedély- és nem bejelentésköteles, tehát a résztvevők száma egy időpontban várhatóan nem haladja meg az 50 főt.

Az engedélyköteles rendezvény megtartásához formanyomtatványt kell benyújtani a rendezvénytartás helyszíne szerinti település jegyzőjéhez. A formanyomtatványhoz mellékletként csatolni kell az azon feltüntetett dokumentumokat. A társhatóságokkal közös helyszíni szemle és a szakhatósági állásfoglalások megérkezése után a jegyző a rendezvény tartását határozatban engedélyezi. Az engedély iránti kérelem elbírálásának ügyitézési határideje 20 nap.

Bejelentésköteles rendezvény megtartását írásban szintén a rendezvénytartás helyszíne szerinti település jegyzőjéhez kell benyújtani.

Szabadon tartható rendezvényt - 50 fő alatti résztvevővel - nem kell bejelenteni, viszont a közösségi együttélés szabályainak megfelelően a közvetlen szomszédokat illik tájékoztatni az eseményről, hogy kellőképpen tolerálni tudják az esetleges zavaró hanghatásokat.

Hatáskör és illetékesség:

A hatáskört az eljárásban a rendezvény helyszíne szerinti település jegyzője gyakorolja. Illetékesség: Dunakeszi város közigazgatási területe.

Szükséges okiratok, mellékletek:

  • formanyomtatvány

Ügyintézés díjszabása:

Az engedélyköteles rendezvény tartásának illetéke 3.000.-Ft.

Alkalmazott jogszabályok:

23/2011. (III.8.) Kormányrendelet a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről

28/2011. (IX.6.) BM rendelet az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról (OTSZ)

Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 30/2015. (XI.04.) önkormányzati rendelete a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartásokról és azok jogkövetkezményeiről

Egyéb fontos tudnivalók

A rendezvény lehet alkalmi és rendszeres.

Az alábbi táblázat áttekinthetően tartalmazza a rendezvényekkel kapcsolatos egyéb fontos tudnivalókat.


Gyakran ismételt kérdések

Az esti, illetve éjszakai órákba nyúló házibulit, nagyobb létszámú baráti összejövetelt (névnap, születésnap, házassági évforduló stb.) be kell-e jelenteni az önkormányzathoz?

Amennyiben az 50 főt meghaladja, akkor igen. Ha szűkebb körben tartanak úgynevezett bulit, zenével „fűszerezett” társasági összejövetelt, akkor a közvetlen szomszédokat illik tájékoztatni, hogy tudjanak az eseményről, fel tudjanak készülni a hanghatásokra és tolerálni tudják azt.

 

Nyomtatványok - Rendezvénytartási kérelem

DIÓSSI CSABA

Dunakeszi Város Polgármestere

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.

Írjon nekünk

Közérdekű

Elérhetőségeink

Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:

Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.

Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182

Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473

E-mai címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu

Nyitva tartás:

Hétfő 08:00 - 17:30
Kedd 08:00 - 16:00
Szerda 08:00 - 16:00
Csütörtök 08:00 - 16:00
Péntek 08:00 - 12:00

Dunakeszi Polgár

Dunakeszi Post

Új Széchenyi terv