Hivatali ügyek/Papír alapú ügyintézés

Ügyintézés - Anyakönyv - Hazai anyakönyvezés

Külföldön történt haláleset hazai anyakönyvezése

Magyar állampolgár személyesen vagy meghatalmazott útján terjeszti elő a kérelmét, amelyről a bemutatott és becsatolt iratok alapján adatlapot tölt ki. Az adatlap és az iratok továbbításra kerülnek az illetékes hatósághoz (Pest Megyei Kormányhivatal).

A kérelem illetékmentes, és bármely anyakönyvvezetőnél benyújtható.

Szükséges dokumentumok:

  • az elhunyt magyar állampolgárságának igazolása (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy állampolgársági bizonyítvány)
  • az elhunyt halotti anyakönyvi kivonata hiteles magyar nyelvű fordítással
  • az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
  • az elhunyt családi állapotának igazolása (házassági anyakönyvi kivonata, jogerős bírósági bontói ítélet, elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata)
  • a kérelmező személyazonosító okmányai
  • A külföldön kibocsátott dokumentumokat hiteles magyar fordítással (szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel) kell benyújtani.

Külföldön kötött házasság hazai anyakönyvezése

Magyar állampolgár személyesen vagy meghatalmazott útján terjeszti elő a kérelmét, amelyről a bemutatott és becsatolt iratok alapján adatlapot tölt ki. Az adatlap és az iratok továbbításra kerülnek az illetékes hatósághoz (Pest Megyei Kormányhivatal).

A kérelem illetékmentes, és bármely anyakönyvvezetőnél benyújtható.

Szükséges dokumentumok:

  • a férj/feleség magyar állampolgárságának igazolása (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy állampolgársági bizonyítvány)
  • a külföldi házassági anyakönyvi kivonat
  • a házastársak születési anyakönyvi kivonata
  • a házasság előtti elvált vagy özvegy családi állapotot igazoló okirat
  • szükség esetén együttes nyilatkozat a születendő gyermekek családi nevéről

A dokumentumokat magyar nyelven, vagy hiteles magyar fordítással (szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel) kell benyújtani.


Külföldön történt születés hazai anyakönyvezése

Magyar állampolgár személyesen vagy meghatalmazott útján terjeszti elő a kérelmét, amelyről a bemutatott és becsatolt iratok alapján adatlapot tölt ki. Az adatlap és az iratok továbbításra kerülnek az illetékes hatósághoz (Pest Megyei Kormányhivatal).

A kérelem illetékmentes, és bármely anyakönyvvezetőnél benyújtható.

Szükséges dokumentumok:

  • a szülő magyar állampolgárságának igazolása (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy állampolgársági bizonyítvány)
  • amennyiben szükséges: együttes nyilatkozat a gyermek családi nevéről
  • a szülők születési anyakönyvi kivonata
  • a szülők házassági anyakönyvi kivonata
  • a gyermek születési anyakönyvi kivonata
  • házasságon kívül született gyermek esetében teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat

A dokumentumokat magyar nyelven, vagy hiteles magyar fordítással (szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel) kell benyújtani.

Nyomtatványok - Hazai anyakönyvezés

DIÓSSI CSABA

Dunakeszi Város Polgármestere

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.

Írjon nekünk

Közérdekű

Elérhetőségeink

Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:

Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.

Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182

Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473

E-mai címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu

Nyitva tartás:

Hétfő 08:00 - 17:30
Kedd 08:00 - 16:00
Szerda 08:00 - 16:00
Csütörtök 08:00 - 16:00
Péntek 08:00 - 12:00

Dunakeszi Polgár

Dunakeszi Post

Új Széchenyi terv