Hivatali ügyek/Papír alapú ügyintézés

Ügyintézés - Közterület - Elhagyott autók ügye

Ügyleírás:

Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2015. (VIII.06.) önkormányzati rendelete alapján a Közterület-felügyelet a közterületekről a forgalomképtelen járműveket – amelyek nem felelnek meg a közúti közlekedésről szóló 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendeletben meghatározott, a közlekedésben való részvételre vonatkozó feltételeknek, vagy amelyet a központi gépjármű nyilvántartásban a forgalomból kivontak – előzetes értesítést követően elszállíttathatja.

Tájékoztatjuk, hogy a rendelet 41.§ alapján a város közterületén található elhagyott, engedély nélkül a közterületen tárolt gépjárművek tulajdonosait, üzembentartóit, használóit 8 napos határidővel fel kell szólítani, hogy a közterületről a gépjárművet távolítsák el. Ha a tulajdonos kilétét nem lehet megállapítani, akkor a felszólítást az elhagyott gépjárművön kell elhelyezni. Ha a tulajdonos a gépjárművet a megadott határidő alatt nem távolítja el, akkor annak elszállításáról kell intézkedni.  Az elszállított gépjárművet 3 hónapig meg kell őrizni. Ha az elszállítás napjától számított 3 hónap alatt a tulajdonos a gépjárműért nem jelentkezik, akkor azt értékesítik.

Felhívjuk figyelmét, hogy a rendelet alapján a jármű elszállításával és tárolásával kapcsolatos költségek a jármű üzembentartóját terhelik.

Hatáskör és illetékesség:

Az eljárás illetékességi területe Dunakeszi Város közigazgatási területe.

Alkalmazott jogszabályok:

Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2015. (VIII.06.) önkormányzati rendelete a közterületek használatáról és rendjéről

Felhívjuk a figyelmét, hogy:  

Tájékoztatjuk, hogy a rendelet 37. § alapján üzemképtelen vagy forgalomból kivont sérülésmentes (nem roncs) gépjármű tárolásához legfeljebb 30 nap időtartamra adható közterület-használati hozzájárulás. A hozzájárulás kizárólag mellékútvonalra adható meg.

Az elszállított gépjárművet, adatai azonosítása céljából fel lehet nyitni, erről jegyzőkönyvet kell felvenni.

 Az őrzés ideje alatt a helyi közlekedési-hatóságot meg kell keresni a célból, hogy a gépjármű rendelkezik-e érvényes forgalmi engedéllyel. Ha ennek során a tulajdonos ismertté és elérhetővé válik, akkor a gépjárművel kapcsolatos további eljárást az erre irányadó más jogszabályok szerint kell folytatni.

Amennyiben a megőrzés ideje alatt a gépjármű tulajdonosa jelentkezik, csak abban az esetben kaphatja vissza a gépjárművet, ha az elszállíttatással és a tárolással kapcsolatos összes költséget megfizeti.

Ügyintézés díjszabása:

3 000 forint illetékköteles.

A bejelentés tartalmazza:

  • a roncs vagy elhagyott autó pontos helyét,
  • ha van, forgalmi rendszámát,
  • ha tisztában van a bejelentő vele, hogy mennyi ideje áll a közterületen az autó gazdátlanul.

A bejelentést elektronikus úton, az ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu e-mail címre is meg lehet tenni. Amennyiben valaki a gépjárművét keresi, mert értesítést kapott annak elszállításáról, úgy a központi telefonszámon és elektronikus címen, megteheti bejelentését és a Közterület-felügyelet kollégái felveszik vele a kapcsolatot.

DIÓSSI CSABA

Dunakeszi Város Polgármestere

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.

Írjon nekünk

Közérdekű

Elérhetőségeink

Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:

Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.

Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182

Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473

E-mai címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu

Nyitva tartás:

Hétfő 08:00 - 17:30
Kedd 08:00 - 16:00
Szerda 08:00 - 16:00
Csütörtök 08:00 - 16:00
Péntek 08:00 - 12:00

Dunakeszi Polgár

Dunakeszi Post

Új Széchenyi terv