Hivatali ügyek/Papír alapú ügyintézés

Ügyintézés - Szociális - Gyermekétkeztetés

Ügyleírás: 

A gyermekintézmények étkezési térítési díjának kifizetéséhez nyújtott önkormányzati támogatás állapítható meg annak a gyermeknek, fiatal felnőttnek, akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó rendszeres jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200% -át és a gyermek, fiatal felnőtt a gyermekétkeztetést nyújtó intézmény gondozottja, ellátottja vagy tanulója.

A gyermekintézmények étkezési térítési díjának kifizetéséhez nyújtott települési támogatás mértéke a ténylegesen igénybe vett étkezés díjának 50 %-a, amely külön kérelem nélkül az önkormányzat által üzemeltetett nyári napközis táborban is igénybe vehető.

A gyermekintézmények étkezési térítési díjának kifizetéséhez nyújtott települési támogatás összege a gyermekétkeztetést biztosító intézmény számára közvetlenül az intézmény számlája vagy elszámolása alapján utólag kerül átutalásra.

Hatáskör és illetékesség:

I. fokon döntést hozó szerv: Polgármester

II. fokon döntést hozó szerv: Képviselő-testület

Szükséges okiratok, mellékletek:

1.) A kérelmező nyilatkozata egy lakásban együtt lakó – oda bejelentett – az Szt. 4. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott személyekről.

2.) Az egy háztartásban élők jövedeleméről szóló igazolást:

a) munkabérből származó jövedelem esetén a munkáltató által kiállított igazolás,

b) munkanélküli ellátás és ellátatlan munkanélküli esetén az illetékes munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolás,

c) nyugdíj, nyugdíjszerű ellátások esetén a nyugdíjfolyósító szerv által a tárgyévben kiállított nyugdíjközlő lap és a nyugdíjszelvény,

d) egyéb rendszeres (pl. járási hivatal által folyósított) pénzellátásra vonatkozó igazolás,

e) őstermelő esetén a bevételről vezetett dokumentum vagy az állami adóhatóság által a lezárt adóévről kiállított igazolás,

f) vállalkozásból származó jövedelem esetén lezárt adóévről az állami adóhatóság által kiadott igazolás, a le nem zárt időszakra vonatkozóan a könyvelői igazolás,

g) tartásdíj esetén a felvett vagy a megfizetett tartásdíj összegét igazoló postai szelvény, bankszámlakivonat vagy átvételi elismervény, ezek hiányában a tartásdíj jogosultjának nyilatkozata,

h) ösztöndíjról a közép-vagy felsőoktatási intézmény által kiállított igazolás, bankszámlakivonat vagy az utalást igazoló elektronikus nyilvántartásból kinyomtatott adattartalom,

i) az a)-h) pontba nem tartozó jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolás.

3.) Az egy háztartásban élők vagyonáról szóló nyilatkozatot.

4.) A gyermek elhelyezése vagy a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági határozatot, ezek hiányában a különélő szülőknek a gyámhivatal által jegyzőkönyvben rögzített megállapodása a gyermek elhelyezéséről és a szülői felügyelet gyakorlásáról.

5.) 30 napnál nem régebbi igazolást (egyetemi vagy főiskolai hallgatói jogviszony igazolás) a 16. életévét betöltött, önálló jövedelemmel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató fiatal tanulói vagy hallgatói jogviszonyáról.

6.) 30 napnál nem régebbi a 16. életévét be nem töltött gyermek gyermekintézményi (bölcsőde, óvoda, iskolalátogatási igazolás) jogviszonyáról szóló igazolást.

7.) Kérelmező társadalombiztosítási azonosító jeléről szóló igazolás (TAJ számot tartalmazó kártya)

Ügyintézés díjszabása:

 illetékmentes

Alkalmazott jogszabályok:

1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról

63/2006. (III.27.) Korm. rendelet a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályaitól

1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól

Dunakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (II.27.) számú önkormányzati rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról

 

 

Nyomtatványok - Települési támogatások

DIÓSSI CSABA

Dunakeszi Város Polgármestere

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.

Írjon nekünk

Közérdekű

Elérhetőségeink

Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:

Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.

Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182

Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473

E-mai címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu

Nyitva tartás:

Hétfő 08:00 - 17:30
Kedd 08:00 - 16:00
Szerda 08:00 - 16:00
Csütörtök 08:00 - 16:00
Péntek 08:00 - 12:00

Polgármesteri beszámolók

Dunakeszi Polgár

Dunakeszi Post

Új Széchenyi terv