Hivatali ügyek/Papír alapú ügyintézés

Ügyintézés - Anyakönyv - Haláleset anyakönyvezése - Hagyatéki ügyintézés

Haláleset anyakönyvezése

A bemutatott iratok alapján a haláleset adatairól jegyzőkönyv készül, amely alapján anyakönyvi kivonat kerül kiállításra.

Illetékességi terület:

Dunakeszi közigazgatási területe.

Csatolandó mellékletek:

  • a halottvizsgálati bizonyítvány összes példánya kitöltve (hamvasztás esetén a szükséges engedéllyel ellátva)
  • az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
  • családi állapot igazolására házassági vagy az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, házassági bontóítélet
  • az elhunyt személyazonosító okmánya
  • a bejelentő személyazonosító okmánya

Az eljárás illetékmentes.

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja:

Személyesen vagy megbízott (temetkezési vállalkozó) útján.


Anyakönyvi kivonat kiadása

Szóbeli vagy írásbeli kérelemre, személyazonosság igazolásával.

A kérelem bármely anyakönyvvezetőnél benyújtható, az anyakönyvi kivonatok kiállítása illetékmentes.

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja: személyesen, postai úton vagy meghatalmazott útján.


Hagyatéki eljárás

A hagyatéki eljárás a halálesetről szóló értesítés megérkezését követően hivatalból indul. Az előkészítő eljárásról azt a hozzátartozót értesítjük, akinek neve, címe a halottvizsgálati bizonyítványon szerepel. Ha az elhunyt nevén ingó- és/vagy ingatlanvagyon maradt, vagy önkormányzati lakás bérlője volt, hagyatéki leltár felvételére kerül sor. Nyilatkozattételre csak törvényes örökös jogosult. Az előkészítő eljárás befejezését követően a hagyatéki leltár mellékleteivel átadásra kerül a közjegyzőnek, aki kitűzi a hagyatéki tárgyalás napját, amelyről valamennyi öröklésben érdekelt személyt értesít. A hagyatékot a közjegyző adja át.

Leltározás alá eső ingó- és ingatlanvagyon a következő lehet:

  • lakóház, telek, szövetkezeti és öröklakás, egyéb földterület, üdülési jog
  • cégtulajdon;
  • önkéntes magánnyugdíj- vagy egészségbiztosítási pénztári tagság;
  • személygépkocsi, motorkerékpár, utánfutó;
  • gazdasági társaságokban törzstőke, törzsbetét;
  • kárpótlás, kötvény, részvény, széf bérleti jog;
  • értékpapírszámla;
  • lakossági folyószámla;
  • devizaszámla;
  • takarékbetétkönyv;
  • életbiztosítás; (ha nincs megjelölve kedvezményezett)
  • fel nem vett nyugdíj, munkabér, táppénz, egyéb járandóság;
  • fegyver;
  • 300.000 Ft feletti összegű készpénz, egyéb ingó vagyon

Illetékességi terület:

Az elhunyt utolsó állandó belföldi lakóhelye (ennek hiányában tartózkodási helye).

Csatolandó mellékletek:

A hozzátartozó részére a hivatal által kiküldött értesítés részletes tájékoztatást nyújt a szükséges iratokról, amelyek bemutatása nélkül a hagyatéki leltár nem vehető fel.

 

Nyomtatványok - Hagyatéki ügyek

DIÓSSI CSABA

Dunakeszi Város Polgármestere

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.

Írjon nekünk

Közérdekű

Elérhetőségeink

Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:

Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.

Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182

Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473

E-mai címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu

Nyitva tartás:

Hétfő 08:00 - 17:30
Kedd 08:00 - 16:00
Szerda 08:00 - 16:00
Csütörtök 08:00 - 16:00
Péntek 08:00 - 12:00

Polgármesteri beszámolók

Dunakeszi Polgár

Dunakeszi Post

Új Széchenyi terv