
2019.02.08
Fontos információk a kátyú bejelentéssel kapcsolatban
Januárban útjára indult a Dunakeszi App mobilalkalmazás, amely pár nap alatt a letöltési listák élére került. Amellett, hogy első kézből tájékozódhatnak a városunkat érintő fontos információkról, az applikáció segítségével – többek között - a kátyú bejelentés funkciójával is élhetnek a lakosok.
A bejelentések – akár képpel és pontos GPS koordinátákkal dokumentálva – a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatához érkeznek be, akik azonnal továbbítják a Városüzemeltetési osztálynak a bejelentett, esetlegesen dokumentált úthibákat.
A Városüzemeltetési osztály tájékoztatása szerint a téli hónapokra való tekintettel elsősorban a balesetveszélyes kátyúkat kezelik úgynevezett hidegaszfalttal, ami azonban nem tekinthető végleges megoldásnak, nem bírja a nagyobb terhelést, a kátyú újra kialakulhat. Február végétől, értelemszerűen az enyhébb idő beköszöntével tudják az időjárásnak megfelelő, tartós aszfalttal kezelni az úttest esetleges hibáit.
Számos olyan bejelentés érkezik, amely nem városi kézben lévő utat érint, így ezeknek az utaknak a kezelése, javítása és karbantartása a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hatáskörébe tartozik. Ezek az utak a alábbiak:
Fő út, Fóti út, Kossuth Lajos utca, Rév út, Bajcsy-Zsilinszky utca, Szent István út (részben)
Ettől függetlenül arra kérjük Önöket, hogy tegyék meg a bejelentést a nem városi kézben lévő utak hibáival kapcsolatban is, ugyanis a Városüzemeltetési osztály továbbítja a problémát a Magyar Közút Nonprofit Zrt. felé.
Tehát a tavaszi útfelújításokig hidegaszfalttal kezeljük a balesetveszélyes kátyúkat, az enyhébb időjárás beköszöntével pedig tartós megoldással javítjuk a hibákat. A kátyúk mellett több bejelentés érkezett különböző útsüllyedések, padka, vagy aknafedél hibákra is. Ezek javítása is folyamatos, de több időt vesz igénybe, hiszen egyesével fel kell mérni, hogy mi okozza a hibát.