Ügyintézés - Óvodai- és bölcsődei beiratkozás
Bölcsődei beiratkozás
Bölcsődei beiratkozás időpontja a 2020-2021-es nevelési évre vonatkozóan
a 2020/2021-es nevelési évre a bölcsődei beiratkozás 2020. március 2. és április 30-a között lesz. A beiratkozás május 29. napjáig meghosszabbításra került.
Jelentkezéssel kapcsolatos ügyintézés helyszíne a Kincsem utcai Bölcsőde (2120 Dunakeszi Kincsem u. 12.), ügyintézés ideje szerdai napokon 8-17 óráig.
Jelentkezési lap átvehető a Kincsem utcai Bölcsődében, vagy alább letölthető.
A jelentkezési laphoz csatolandó dokumentumok:
- gyermek lakcímkártyája és együtt élő szülők esetében mindkét szülő lakcímkártyája, vagy egyedülálló szülő esetében az ő lakcímkártyája
- gyermek születési anyakönyvi kivonata
- gyermek társadalombiztosítási azonosítójelet tartalmazó igazolvány másolata
- mindkét szülőtől a munkáltató igazolása a munkába állás időpontjáról és a munkavégzés napi időtartamáról (4,6,8rás munkavégzés)
- egyedülálló szülő esetében a válásról hozott bírósági végzés másolata és / vagy a gyermekelhelyezést rögzítő gyámhivatali határozat, egyéb esetekben a gyámhatóság által kibocsátott gyám-, illetve gondnokkirendelő határozat
- egyetemi, főiskolai hallgató esetén hallgatói jogviszony igazolás és az ösztöndíj összegéről az oktatási intézmény igazolása
- igazolás a családi pótlék, a GYES, GYED, illetve a GYET, árvaellátás, stb. összegéről
- egyéb rendszeres pénzbeli ellátásról szóló igazolás
- a gyermek házi gyermekorvosának igazolása arra vonatkozóan, hogy a gyermek egészségi állapota alapján bölcsődében gondozható
Tel.: 06/70/331 5881
e-mail: hszk.felveteliiroda@gmail.com
Változás
Érdemi változás történt a kötelező óvodai felmentések ügyében 2020. január 1-jétől a felmentést engedélyező hatóság hatáskörében. A jegyzőnek és a magánfenntartónak ez a hatásköre megszűnik, és a felmentés engedélyezése egy állami szervhez kerül át. Az Nkt. 8. § (2) bekezdése szerinti felmentést engedélyező szerv a fővárosi és megyei kormányhivatal általános illetékességgel eljáró járási hivatala.
Ezzel összefüggésben a felmentési kérelem benyújtásának szabályai szigorodnak. Az új előírások szerint a szülő a kérelmét tárgyév május 25-éig nyújthatja be, amely alapján a gyermek jogos érdekét szem előtt tartva, annak az évnek az augusztus 31. napjáig, amelyben a gyermek a negyedik életévét betölti, a Kormány rendeletében kijelölt szerv (felmentést engedélyező szerv) felmentheti az óvodai foglalkozáson való részvétel alól, ha a gyermek családi körülményei, sajátos helyzete indokolja.
Jogszabályi háttér:
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
8. § (1)67 Az óvoda a gyermek hároméves korától a tankötelezettség kezdetéig nevelő intézmény, amely a gyermeket fokozatosan, de különösen az utolsó évében az iskolai nevelés-oktatásra készíti fel. Az óvoda felveheti azt a gyermeket is, aki a harmadik életévét a felvételétől számított fél éven belül betölti, feltéve, hogy minden, a településen, fővárosi kerületben, vagy ha a felvételi körzet több településen található, az érintett településeken lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező hároméves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető.
(2)68 A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órában óvodai foglalkozáson vesz részt. A szülő - tárgyév május 25. napjáig benyújtott - kérelme alapján a gyermek jogos érdekét szem előtt tartva, annak az évnek az augusztus 31. napjáig, amelyben a gyermek a negyedik életévét betölti, a Kormány rendeletében kijelölt szerv (a továbbiakban: felmentést engedélyező szerv) felmentheti az óvodai foglalkozáson való részvétel alól, ha a gyermek családi körülményei, sajátos helyzete indokolja. Ha az eljárásban szakértőt kell meghallgatni, csak az óvodavezető vagy a védőnő rendelhető ki, és a függő hatályú döntésben nem kell rendelkezni a kérelmezett jog gyakorlásáról.
A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet
38/B. §210 Az Nkt. 8. § (2) bekezdése szerinti felmentést engedélyező szerv a fővárosi és megyei kormányhivatal általános illetékességgel eljáró járási hivatala.
Nyomtatványok - Óvodai és bölcsődei beiratkozás

DIÓSSI CSABA
Dunakeszi Város Polgármestere
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.
Írjon nekünk
Közérdekű
Elérhetőségeink
Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:
Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182
Közvilágítás hibabejelentés:
(EUROVILL Kft.; 0-24 óráig hívható)
Telefon: + 36 80 980 030
Email: kozvilagitas@kozvilagitas.hu
DMRV Zrt. hibabejelentés (0-24 óráig hívható):
Telefon: +36 27 511 511
Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473
Email címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu
Nyitvatartás:
Hétfő | 08:00 - 17:30 |
Kedd | 08:00 - 16:00 |
Szerda | 08:00 - 16:00 |
Csütörtök | 08:00 - 16:00 |
Péntek | 08:00 - 12:00 |
Felhívjuk a figyelmet, hogy
az építéshatósági ügyek
2020. március 1-jével a
Kormányhivatalhoz kerültek.
Főépítészi iroda ügyfélfogadása
Tájékoztatjuk a kedves ügyfeleket,
hogy Passa Gábor főépítész 2021.
január 20-án és 27-én személyesen
nem tart ügyfélfogadást, csak a
kolléganői tartanak ügyfélfogadást.
2020 március 1-jétől:
Hétfő (ügyfélszolgálat) |
13:00 - 17:30 |
Szerda
|
13:00-16:00 |
Péntek (ügyfélszolgálat) |
08:00 - 12:00 |
Polgármesteri beszámolók
Dunakeszi Polgár
Dunakeszi Post
Városi Sportegyesület Dunakeszi
Gérecz Attila Tanuszoda
Új Széchenyi terv
