
Ügyintézés - Szociális - Tűzifa támogatás
Települési támogatás - Tűzifa támogatás
Ügyleírás:
Tűzifa támogatásban részesülhet
- az a személy, aki Dunakeszi város közigazgatási területén lévő lakásban vagy életvitelszerű lakhatásra alkalmas ingatlanban bejelentett lakcímmel rendelkezik, valamint a tényleges életvitelszerű tartózkodási helye és a kérelemben megjelölt szállítási cím megegyezik a lakcímnyilvántartás adataival és,
- a háztartásban az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át /jelenleg 57.000,-Ft/hó/.
A tűzifa támogatás iránti kérelmet évente két alkalommal január 1. és április 30. illetve szeptember 1. és december 31. közötti időpontban lehet benyújtani.
A tűzifa támogatás maximális mennyisége évente, háztartásonként 10 q, azonban tűzifát egy alkalommal legfeljebb 5 q mennyiségben lehet megállapítani és az egyes kiszállítások között legalább 60 naptári napnak kell eltelnie.
A Polgármesteri Hivatal szociális ügyekért felelős igazgatási egysége a tűzifa támogatást megállapító határozat meghozatalát követő 15 napon belül intézkedik a tűzifa kiszállításáról.
A tűzifa támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
Külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
Ezekben az esetekben a kérelemhez csatolni kell a fenti tények alátámasztását igazoló dokumentumokat.
Tűzifa támogatásban nem részesülhet az a kérelmező és a vele egy háztartásban élő, aki tárgyévben lakhatási támogatásban részesült.
Hatáskör és illetékesség:
I. fokon döntést hozó szerv: Polgármester
II. fokon döntést hozó szerv: Képviselő-testület
Szükséges okiratok, mellékletek:
1.) A kérelmező nyilatkozata:
lakhatási támogatás és tűzifa támogatás esetén az egy lakásban együtt lakó – oda bejelentett – személyekről.
2.) Az egy háztartásban élők jövedeleméről szóló igazolást:
a) munkabérből származó jövedelem esetén a munkáltató által kiállított igazolás,
b) munkanélküli ellátás és ellátatlan munkanélküli esetén az illetékes munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolás,
c) nyugdíj, nyugdíjszerű ellátások esetén a nyugdíjfolyósító szerv által a tárgyévben kiállított nyugdíjközlő lap és a nyugdíjszelvény,
d) egyéb rendszeres (pl. járási hivatal által folyósított) pénzellátásra vonatkozó igazolás,
e) őstermelő esetén a bevételről vezetett dokumentum vagy az állami adóhatóság által a lezárt adóévről kiállított igazolás,
f) vállalkozásból származó jövedelem esetén lezárt adóévről az állami adóhatóság által kiadott igazolás, a le nem zárt időszakra vonatkozóan a könyvelői igazolás,
g) tartásdíj esetén a felvett vagy a megfizetett tartásdíj összegét igazoló postai szelvény, bankszámlakivonat vagy átvételi elismervény, ezek hiányában a tartásdíj jogosultjának nyilatkozata,
h) ösztöndíjról a közép-, vagy felsőoktatási intézmény által kiállított igazolás, bankszámlakivonat vagy az utalást igazoló elektronikus nyilvántartásból kinyomtatott adattartalom,
i) az a)-h) pontba nem tartozó jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolás.
3.) Az egy háztartásban élők vagyonáról szóló nyilatkozatot.
4.) A gyermek elhelyezése vagy a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági határozatot, ezek hiányában a különélő szülőknek a gyámhivatal által jegyzőkönyvben rögzített megállapodása a gyermek elhelyezéséről és a szülői felügyelet gyakorlásáról.
5.) 30 napnál nem régebbi igazolást (egyetemi vagy főiskolai hallgatói jogviszony igazolás) a 16. életévét betöltött, önálló jövedelemmel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató fiatal tanulói vagy hallgatói jogviszonyáról.
6.) 30 napnál nem régebbi a 16. életévét be nem töltött gyermek gyermekintézményi (bölcsőde, óvoda, iskolalátogatási igazolás) jogviszonyáról szóló igazolást.
7.) Kérelmező társadalombiztosítási azonosító jeléről szóló igazolás (TAJ számot tartalmazó kártya)
Ügyintézés díjszabása:
Az eljárás illetéke: illetékmentes
Alkalmazott jogszabályok:
1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
63/2006. (III.27.) Korm. rendelet a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályaitól
Dunakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (II.27.) számú önkormányzati rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról
Az ügytípus elektronikusan is intézhető, amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval. Ügyindításhoz kattintson a képre.
Nyomtatványok - Települési támogatások

DIÓSSI CSABA
Dunakeszi Város Polgármestere
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.
Írjon nekünk
Közérdekű
Elérhetőségeink
Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:
Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182
Közvilágítás hibabejelentés:
(EUROVILL Kft.; 0-24 óráig hívható)
Telefon: + 36 80 980 030
Email: kozvilagitas@kozvilagitas.hu
DMRV Zrt. hibabejelentés (0-24 óráig hívható):
Telefon: +36 27 511 511
Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473
Email címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu
Nyitvatartás:
Hétfő | 08:00 - 17:30 |
Kedd | 08:00 - 16:00 |
Szerda | 08:00 - 16:00 |
Csütörtök | 08:00 - 16:00 |
Péntek | 08:00 - 12:00 |
Főépítészi iroda ügyfélfogadása
2020 március 1-jétől:
Hétfő (ügyfélszolgálat) |
13:00 - 17:30 |
Szerda |
13:00-16:00 |
Péntek (ügyfélszolgálat) |
08:00 - 12:00 |
Polgármesteri beszámolók
Dunakeszi Polgár
Dunakeszi Post
Városi Sportegyesület Dunakeszi
Gérecz Attila Tanuszoda
Széchenyi Terv Plusz
Új Széchenyi terv
