
Közterület - Behajtási engedély intézése
Ügyleírás:
A város területén súlykorlátozással védett és egyéb behajtási engedéllyel szabályozott övezetekbe történő behajtás engedélyhez kötött. Ideiglenes behajtási engedélyt a „Behajtani tilos”, illetve a súlykorlátozással védett utcákra ad ki a Városüzemeltetési osztály, míg állandó behajtási engedélyt a KRESZ táblával védett területekre adnak ki.
Állandó behajtási engedély mellé igényelhető vendégkártya, amely indokolt esetben kapható. A vendégkártya rendszámot nem tartalmaz, így az igénylő pl. rokonlátogatás, vagy áruszállítás esetén használhatja fel.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a kérelmező személyi adatait (név, lakcím, születési helye és ideje, anyja neve)
- nem magánszemély kérelmező esetén az elnevezést, székhelyét, adóigazgatási azonosító számát, a képviselő nevét
- a kérelmező elérhetőségét (telefonszám, e-mail cím)
- a jármű típusának megnevezését, a forgalmi rendszámát
- a behajtási engedéllyel érintett cím megnevezését
- az érintett övezetbe történő behajtás célját
- az érintett övezetbe történő behajtás idejét (-tól-ig)
A kitöltött kérelem a szükséges mellékletekkel együtt benyújtható személyesen a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán vagy postai úton a Hivatal Városüzemeltetési Osztálya részére.
Hatáskör és illetékesség:
Az eljárás illetékességi területe Dunakeszi Város közigazgatási területe.
Szükséges okiratok, mellékletek:
- Formanyomtatvány
- A gépjármű forgalmi engedélyének másolata
- A gépjármű tulajdonosának személyazonosságát igazoló dokumentumok (személyi igazolvány, lakcímkártya) másolata
- Az ingatlan tulajdoni lapjának másolata, ahová a behajtási engedélyt kérelmezi (akkor is, ha tulajdonos, de nem arra a címre van bejelentkezve)
- Nyilatkozat a ingatlan tulajdonosától, ha a kérelmező bérlő, és nincs arra a címre bejelentkezve
- Ha cégautó akkor engedély a cégtől
- Ha volt engedélye akkor a cserénél a régi engedélyt csatolni kell.
Ügyintézés díjszabása:
A behajtási engedély kiadására irányuló közigazgatási eljárás illetékmentes. A behajtási engedély díjmentes. A behajtási engedélyt igazoló kártya elvesztése esetén 5.000.- Ft az eljárási költség.
Alkalmazott jogszabályok:
A közúti közlekedésről szóló, 1988. évi I. törvény és a végrehajtásáról szóló 30/1988 (IV. 20.) MT rendelet
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
Az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet
Egyéb fontos tudnivalók:
A védett vagy korlátozott övezetbe történő engedély nélküli behajtás jogkövetkezményei:
A súlykorlátozással védett vagy egyéb behajtási engedéllyel szabályozott övezetekbe történő, engedélyhez kötött, de engedély nélküli behajtás esetén a jármű használója a közterület-felügyelő felhívására köteles a védett, vagy korlátozott övezetet haladéktalanul elhagyni.
A védett övezetben a közterület-felügyelő jogosult:
- a védett vagy korlátozott övezet területére behajtó gépjármű vezetője behajtási engedélyének érvényességét, illetve az engedélynek a gépjárművön történő elhelyezését ellenőrizni
- az elkövető által elismert engedély nélküli behajtás esetén 5.000.- Ft-tól 50.000.- Ft-ig történő helyszíni bírságot kiszabni
A védett övezet forgalmi rendjének ellenőrzését végző szervként a közterület-felügyelő köteles elvenni, és a Polgármesteri Hivatalnak bevonás céljából visszajuttatni azt az engedélyt,
- amelyet nem az arra jogosult használ
- amelynél az engedélyre jogosultság megszűnt
- amelynek az érvényessége lejárt
- amely hamis vagy meghamisították
- amely megszerzésének feltételei vonatkozásában a kiadó szervet megtévesztették
- amellyel bármely más módon visszaéltek
Az ügytípus elektronikusan is intézhető, amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval. Ügyindításhoz kattintson a képre.
Gyakran ismételt kérdések:
Mennyi idő alatt készül el a behajtási engedély?
Nyolc napon belül.
Nyomtatványok - Behajtási engedély kérelem

DIÓSSI CSABA
Dunakeszi Város Polgármestere
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.
Írjon nekünk
Közérdekű
Elérhetőségeink
Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:
Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182
Közvilágítás hibabejelentés:
(EUROVILL Kft.; 0-24 óráig hívható)
Telefon: + 36 80 980 030
Email: kozvilagitas@kozvilagitas.hu
DMRV Zrt. hibabejelentés (0-24 óráig hívható):
Telefon: +36 27 511 511
Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473
Email címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu
Nyitvatartás:
Hétfő | 08:00 - 17:30 |
Kedd | 08:00 - 16:00 |
Szerda | 08:00 - 16:00 |
Csütörtök | 08:00 - 16:00 |
Péntek | 08:00 - 12:00 |
Főépítészi iroda ügyfélfogadása
2020 március 1-jétől:
Hétfő (ügyfélszolgálat) |
13:00 - 17:30 |
Szerda |
13:00-16:00 |
Péntek (ügyfélszolgálat) |
08:00 - 12:00 |
Polgármesteri beszámolók
Dunakeszi Polgár
Dunakeszi Post
Városi Sportegyesület Dunakeszi
Gérecz Attila Tanuszoda
Széchenyi Terv Plusz
Új Széchenyi terv
