Közterület - Fakivágás
Ügyleírás:
A köz- és magánterületen található fás szárú növény (fa, cserje) kivágását a vonatkozó jogszabályok alapján a fás szárú növény helye szerint illetékes jegyző engedélyezi. Az engedély kiadására irányuló kérelem formanyomtatványon nyújtható be a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán vagy postai úton.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- Kérelmező neve, címe, elérhetősége
- Az érintett fás szárú növény pontos elhelyezkedése
- A kivágás indoka
- A kivágandó fa darabszáma, fajtája, törzsátmérője (a földtől számított 1 m magasságban)
- A kivágás kivitelezésének leírása
A kivágandó fás szárú növény pótlásáról a kivágást követő 1 éven belül szükséges gondoskodni.
A fapótlás elmulasztása 50.000.- Ft-tól 500.000.- Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható.
Amennyiben a fás szárú növény pótlása nem teljesíthető a kérelmező ingatlanán belül, akkor a pótláshoz meghatározott számú facsemeték megvásárlását követően azokat a Közüzemi Kft. részére át kell adni. Az ügyfél erről igazolást kap, melyet vagy személyesen a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán kell leadnia, vagy postai úton kell eljuttatnia hivatalunk Városüzemeltetési Osztálya részére.
A Közüzemi Kft. munkatársai ezután gondoskodnak a facsemeték elhelyezéséről a városban.
A fakivágási engedély megadásáról vagy a kérelem elutasításáról szóló határozatot a kérelmező részére az ügyintéző elküldi postai úton, vagy azt személyesen is átveheti az ügyfélszolgálaton. A fakivágás a fakivágási engedély jogerőre emelkedése előtt nem végezhető el!
Hatáskör és illetékesség:
Az eljárás illetékességi területe Dunakeszi Város közigazgatási területe.
A hatáskört az eljárásban a települési jegyző gyakorolja.
Szükséges okiratok, mellékletek:
- Formanyomtatvány
- Társasház közös képviselője által benyújtott kérelem esetén szükséges csatolni a társasházi lakók többségének aláírását vagy a társasházi közgyűlési határozatot
- 3000,-Ft értékű illetékbélyeg
Alkalmazott jogszabályok:
1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól
1996. évi LIII. törvény a természet védelméről
A fás szárú növények védelméről szóló 346/2008. (XII.30.) Kormányrendelet módosításáról szóló 125/2012. (VI. 26.) Korm. rendelet
Dunakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 30/2015. (XI.04.) önkormányzati rendelete a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartásokról és azok jogkövetkezményeiről
Az ügytípus elektronikusan is intézhető, amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval. Ügyindításhoz kattintson a képre.
Nyomtatványok - Fakivágás iránti kérelem

DIÓSSI CSABA
Dunakeszi Város Polgármestere
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.
Írjon nekünk
Közérdekű
Elérhetőségeink
Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:
Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182
Közvilágítás hibabejelentés:
(EUROVILL Kft.; 0-24 óráig hívható)
Telefon: + 36 80 980 030
Email: kozvilagitas@kozvilagitas.hu
DMRV Zrt. hibabejelentés (0-24 óráig hívható):
Telefon: +36 27 511 511
Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473
Email címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu
Nyitvatartás:
Hétfő | 08:00 - 17:30 |
Kedd | 08:00 - 16:00 |
Szerda | 08:00 - 16:00 |
Csütörtök | 08:00 - 16:00 |
Péntek | 08:00 - 12:00 |
Felhívjuk a figyelmet, hogy
az építéshatósági ügyek
2020. március 1-jével a
Kormányhivatalhoz kerültek.
Főépítészi iroda ügyfélfogadása
Tájékoztatjuk a kedves ügyfeleket,
hogy Passa Gábor főépítész 2021.
január 20-án és 27-én személyesen
nem tart ügyfélfogadást, csak a
kolléganői tartanak ügyfélfogadást.
2020 március 1-jétől:
Hétfő (ügyfélszolgálat) |
13:00 - 17:30 |
Szerda
|
13:00-16:00 |
Péntek (ügyfélszolgálat) |
08:00 - 12:00 |
Polgármesteri beszámolók
Dunakeszi Polgár
Dunakeszi Post
Városi Sportegyesület Dunakeszi
Gérecz Attila Tanuszoda
Új Széchenyi terv
