Ügyintézés - Anyakönyv - Haláleset anyakönyvezése - Hagyatéki ügyintézés
Haláleset anyakönyvezése
A bemutatott iratok alapján a haláleset adatairól jegyzőkönyv készül, amely alapján anyakönyvi kivonat kerül kiállításra.
Illetékességi terület:
Dunakeszi közigazgatási területe.
Csatolandó mellékletek:
- a halottvizsgálati bizonyítvány összes példánya kitöltve (hamvasztás esetén a szükséges engedéllyel ellátva)
- az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
- családi állapot igazolására házassági vagy az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, házassági bontóítélet
- az elhunyt személyazonosító okmánya
- a bejelentő személyazonosító okmánya
Az eljárás illetékmentes.
Az eljárást megindító irat benyújtásának módja:
Személyesen vagy megbízott (temetkezési vállalkozó) útján.
Anyakönyvi kivonat kiadása
Szóbeli vagy írásbeli kérelemre, személyazonosság igazolásával.
A kérelem bármely anyakönyvvezetőnél benyújtható, az anyakönyvi kivonatok kiállítása illetékmentes.
Az eljárást megindító irat benyújtásának módja: személyesen, postai úton vagy meghatalmazott útján.
Hagyatéki eljárás
A hagyatéki eljárás a halálesetről szóló értesítés megérkezését követően hivatalból indul. Az előkészítő eljárásról azt a hozzátartozót értesítjük, akinek neve, címe a halottvizsgálati bizonyítványon szerepel. Ha az elhunyt nevén ingó- és/vagy ingatlanvagyon maradt, vagy önkormányzati lakás bérlője volt, hagyatéki leltár felvételére kerül sor. Nyilatkozattételre csak törvényes örökös jogosult. Az előkészítő eljárás befejezését követően a hagyatéki leltár mellékleteivel átadásra kerül a közjegyzőnek, aki kitűzi a hagyatéki tárgyalás napját, amelyről valamennyi öröklésben érdekelt személyt értesít. A hagyatékot a közjegyző adja át.
Leltározás alá eső ingó- és ingatlanvagyon a következő lehet:
- lakóház, telek, szövetkezeti és öröklakás, egyéb földterület, üdülési jog
- cégtulajdon;
- önkéntes magánnyugdíj- vagy egészségbiztosítási pénztári tagság;
- személygépkocsi, motorkerékpár, utánfutó;
- gazdasági társaságokban törzstőke, törzsbetét;
- kárpótlás, kötvény, részvény, széf bérleti jog;
- értékpapírszámla;
- lakossági folyószámla;
- devizaszámla;
- takarékbetétkönyv;
- életbiztosítás; (ha nincs megjelölve kedvezményezett)
- fel nem vett nyugdíj, munkabér, táppénz, egyéb járandóság;
- fegyver;
- 300.000 Ft feletti összegű készpénz, egyéb ingó vagyon
Illetékességi terület:
Az elhunyt utolsó állandó belföldi lakóhelye (ennek hiányában tartózkodási helye).
Csatolandó mellékletek:
A hozzátartozó részére a hivatal által kiküldött értesítés részletes tájékoztatást nyújt a szükséges iratokról, amelyek bemutatása nélkül a hagyatéki leltár nem vehető fel.
Az ügytípus egyes elemei elektronikusan is intézhetőek, amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval. Ügyindításhoz kattintson a képre.
Nyomtatványok - Hagyatéki ügyek

DIÓSSI CSABA
Dunakeszi Város Polgármestere
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.
Írjon nekünk
Közérdekű
Elérhetőségeink
Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:
Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182
Közvilágítás hibabejelentés:
(EUROVILL Kft.; 0-24 óráig hívható)
Telefon: + 36 80 980 030
Email: kozvilagitas@kozvilagitas.hu
DMRV Zrt. hibabejelentés (0-24 óráig hívható):
Telefon: +36 27 511 511
Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473
Email címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu
Nyitvatartás:
Hétfő | 08:00 - 17:30 |
Kedd | 08:00 - 16:00 |
Szerda | 08:00 - 16:00 |
Csütörtök | 08:00 - 16:00 |
Péntek | 08:00 - 12:00 |
Főépítészi iroda ügyfélfogadása
2020 március 1-jétől:
Hétfő (ügyfélszolgálat) |
13:00 - 17:30 |
Szerda |
13:00-16:00 |
Péntek (ügyfélszolgálat) |
08:00 - 12:00 |
Polgármesteri beszámolók
Dunakeszi Polgár
Dunakeszi Post
Városi Sportegyesület Dunakeszi
Gérecz Attila Tanuszoda
Széchenyi Terv Plusz
Új Széchenyi terv
