
Ügyintézés - Iparker - Szálláshely üzemeltetés bejelentése
Ügyleírás:
Szálláshely üzemeltetésének engedélyezése
A vonatkozó jogszabály alapján a szálláshely szolgáltatás bejelentés benyújtható személyesen, meghatalmazott útján és postai úton is. A szálláshely-szolgáltatási tevékenységről vezetett nyilvántartás nyilvános. A jegyző a szálláshelyet a bejelentés alapján nyilvántartásba veszi és üzemeltetéséről igazolást ad ki a kérelmező részére. A jegyző a szálláshely-üzemeltetési tevékenység folytatására vonatkozó bejelentést közli a társhatóságokkal.
A szálláshely üzemeltetésének adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul, a szálláshely megszűnését a megszűnést követő 8 napon belül – az igazolás leadásával egyidejűleg – írásban a jegyzőnek be kell jelenteni.
A vonatkozó rendelet szerint a vendég a szolgáltatással kapcsolatos írásbeli észrevételeinek, panaszának közlésére a szolgáltató köteles vásárlók könyvét rendszeresíteni. A vásárlók könyvét a használatbavétel előtt a jegyző hitelesíti, melyben fel kell tüntetni a megnyitás időpontját.
Klikk ide a nyilvántartás megnyitásához
Hatáskör és illetékesség:
A hatáskört az eljárásban a települési jegyző gyakorolja. A tevékenység illetékessége az a terület, ahol a szálláshely-szolgáltatást végzik.
Szükséges okiratok, mellékletek:
- Formanyomtatvány
- Nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére vonatkozó igazoló okirat vagy annak másolata (a tulajdoni lap kivételével),
- Haszonélvezet esetében – ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató – a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat másolata,
- Közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely szolgáltatója, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat másolata,
- Képviseleti eljárás esetén írásbeli meghatalmazás,
- Vásárlók könyve
Felhívjuk a figyelmét, hogy:
a szálláshely üzemeltetésével kapcsolatban is jogosult az önkormányzati hatóság helyszíni ellenőrzést lefolytatni, amely során kérheti, hogy mutassa be a Jegyző által kiállított engedélyt, valamint ellenőrizheti az abban foglaltakat, továbbá, hogy a szálláshely megfelel-e higiénés és egészségvédelmi feltételeknek.
Alkalmazott jogszabályok:
239/2009. (X.20.) Kormányrendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről
Az ügytípus elektronikusan is intézhető, amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval. Ügyindításhoz kattintson a képre.
Gyakran ismételt kérdések
Társhatóságoktól kell-e beszerezni e tevékenység folytatásához engedélyeket?
A bejelentés másolatát, a nyilvántartásba vételről szóló igazolással együtt az ügyintéző megküldi a társhatóságoknak. A társhatóságok (Népegészségügyi Osztály, Katasztrófavédelem stb.) előre egyeztetett időpontban ellenőrzik a tevékenységet és amennyiben az megfelel az általuk előírtaknak, akkor ők is hozzájárulnak szakhatósági állásfoglalásukkal a szálláshely üzemeltetéséhez.
Mikor és hogyan értesülök a nyilvántartásba vételről, hogyan kaphatom meg az engedélyt?
Az igazolás és az engedély az ügyfélszolgálatunkon személyesen is átvehető (ez esetben a nyomtatványon fel kell tüntetnie egy telefonszámot, amin ügyintézőink felvehetik Önnel a kapcsolatot, illetve jeleznie kell, hogy a személyes átvételi formát választja), illetve postai úton is kérhető a kézbesítés.
Nyomtatványok - Szálláshely bejelentésről

DIÓSSI CSABA
Dunakeszi Város Polgármestere
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesüljön minden, Dunakeszit érintő fontos eseményről.
Írjon nekünk
Közérdekű
Elérhetőségeink
Dunakeszi Polgármesteri Hivatal:
Személyes ügyfélszolgálat:
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Elérhetőségek:
Központi ügyfélvonal: +36 27 542 800
Központi telefax: +36 27 341 182
Közvilágítás hibabejelentés:
(EUROVILL Kft.; 0-24 óráig hívható)
Telefon: + 36 80 980 030
Email: kozvilagitas@kozvilagitas.hu
DMRV Zrt. hibabejelentés (0-24 óráig hívható):
Telefon: +36 27 511 511
Munkaidőn kívüli
műszaki ügyelet
telefon: +36 70 380 6473
Email címek:
Központi: ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu
Jegyző: jegyzo@dunakeszi.hu
Nyitvatartás:
Hétfő | 08:00 - 17:30 |
Kedd | 08:00 - 16:00 |
Szerda | 08:00 - 16:00 |
Csütörtök | 08:00 - 16:00 |
Péntek | 08:00 - 12:00 |
Főépítészi iroda ügyfélfogadása
2020 március 1-jétől:
Hétfő (ügyfélszolgálat) |
13:00 - 17:30 |
Szerda |
13:00-16:00 |
Péntek (ügyfélszolgálat) |
08:00 - 12:00 |
Polgármesteri beszámolók
Dunakeszi Polgár
Dunakeszi Post
Városi Sportegyesület Dunakeszi
Gérecz Attila Tanuszoda
Széchenyi Terv Plusz
Új Széchenyi terv
