! BETA VERZIÓ
Weboldalunk jelenleg BETA verzióban fut. Kérjük, segítsen a tesztelésben és ha hibát tapasztal küldje el nekünk.

Jelöljük ki együtt az új kerékpárút nyomvonalát

KezdőoldalHírekJelöljük ki együtt az új kerékpárút nyomvonalát
Vissza a listához További cikkek a kategóriában
Dunakeszi Diáknegyed | Fejlesztések | Közérdekű
2025-05-09
A Dunakeszi Diáknegyed tervezésekor fontos szempont volt a megközelíthetőség. Elkerülő utat építettünk, hogy a komplexum a városon kívülről is megközelíthető legyen, hozzáigazítottuk a helyi buszközlekedést, és ígértük, de egyben hatósági kötelezettségünk is, hogy a Klapka utcai nyitott kerékpársávot kiváltsuk egy, az úttól beljebb húzódó, biztonságos kerékpárúttal. Az iskolaigazgatók is szorgalmazzák a mielőbbi megvalósítást.

Két lehetőség áll rendelkezésre

1. A Klapka utcai járda mentén épül meg (piros)
2. A Klapka utcai járdától mintegy 6 méterrel beljebb épül meg, és egyenesen a Diáknegyedhez csatlakozik (kék)

Fakivágás és faültetés

A csatolt képen jól látszik, melyik nyomvonal mennyi fát, cserjét érint. Fontos tudni, hogy ezek többnyire a szél és a madarak által elhullajtott magról nőtt egyedek, legtöbbjének alacsony a zöldfelületi értéke, vagy már kiszáradásban lévő fa, de természetesen akad köztük ép és szép dús lombozatú is. Bármelyik mellett is döntenek, az Önkormányzat összesen 2200 fát ültet vissza a Klapka utcában.

Tudnivalók a nyomvonalakról

  • A kék nyomvonal mellett szól, hogy szinte teljes hosszában autókkal és gyalogosan már kijárták, így itt szinte semmilyen növényzet nincs. Viszont itt közvilágítás hiányában a sötétben való kerékpározás csak korlátozott látási viszonyok mentén lehetséges, ezért mindenképp szükséges a kerékpárosnak lámpát használnia. Az útról ideszűrődő fény ad csak némi világosságot az esti órákban.
  • A piros nyomvonal egyenes szakasz az út mentén, az út közvilágítása miatt sötétben is járható, de 243 fát ki kell hozzá vágni, és az is előfordulhat, hogy az építkezés miatt messzebb álló fák ide nyúló gyökerét is vágni kell, így 1-2 éven belül további fákat kell majd kiszáradás miatt kivágnunk.
Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem az utca másik oldalán, a vasút mentén építkezünk, hiszen ott alig van néhány fa. Az MÁV-terület, vasúti védőtávolságot tartani kell, ott bármiféle fejlesztés – ha egyáltalán megvalósulhat – hosszú évek papírmunkájába kerül, gázvezeték húzódik végig a vasút mentén, ráadásul a Klapka utcára nyíló utcákból érkező kerékpárosoknak és rollereseknek keresztezniük kellene a forgalmas Klapka utcát. Nem biztonságos és a forgalmat is akadályozza.

Ez a kerékpáros fejlesztés mindannyiunk érdeke, ez biztosítja a diákok biztonságos iskolába, a DDN-be jutását, így pedig csökkentjük vele városunk autós forgalmát. Kérjük, szavazzon Ön is, melyik nyomvonal épüljön meg.