Tűzifa támogatás
Ügyintézés
Kategória
Ügyleírás
Tűzifa támogatásban részesülhet
- az a személy, aki Dunakeszi város közigazgatási területén lévő lakásban vagy életvitelszerű lakhatásra alkalmas ingatlanban bejelentett lakcímmel rendelkezik, valamint a tényleges életvitelszerű tartózkodási helye és a kérelemben megjelölt szállítási cím megegyezik a lakcímnyilvántartás adataival és,
- a háztartásban az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 200%-át /jelenleg 57.000,-Ft/hó/.
A tűzifa támogatás iránti kérelmet évente két alkalommal január 1. és április 30. illetve szeptember 1. és december 31. közötti időpontban lehet benyújtani.
A tűzifa támogatás maximális mennyisége évente, háztartásonként 10 q, azonban tűzifát egy alkalommal legfeljebb 5 q mennyiségben lehet megállapítani és az egyes kiszállítások között legalább 60 naptári napnak kell eltelnie.
A Polgármesteri Hivatal szociális ügyekért felelős igazgatási egysége a tűzifa támogatást megállapító határozat meghozatalát követő 15 napon belül intézkedik a tűzifa kiszállításáról.
A tűzifa támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
Külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
Ezekben az esetekben a kérelemhez csatolni kell a fenti tények alátámasztását igazoló dokumentumokat.
Tűzifa támogatásban nem részesülhet az a kérelmező és a vele egy háztartásban élő, aki tárgyévben lakhatási támogatásban részesült.
Hatáskör és illetékesség:
I. fokon döntést hozó szerv: Polgármester
II. fokon döntést hozó szerv: Képviselő-testület
Szükséges okiratok, mellékletek:
1.) A kérelmező nyilatkozata:
lakhatási támogatás és tűzifa támogatás esetén az egy lakásban együtt lakó – oda bejelentett – személyekről.
2.) Az egy háztartásban élők jövedeleméről szóló igazolást:
a) munkabérből származó jövedelem esetén a munkáltató által kiállított igazolás,
b) munkanélküli ellátás és ellátatlan munkanélküli esetén az illetékes munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolás,
c) nyugdíj, nyugdíjszerű ellátások esetén a nyugdíjfolyósító szerv által a tárgyévben kiállított nyugdíjközlő lap és a nyugdíjszelvény,
d) egyéb rendszeres (pl. járási hivatal által folyósított) pénzellátásra vonatkozó igazolás,
e) őstermelő esetén a bevételről vezetett dokumentum vagy az állami adóhatóság által a lezárt adóévről kiállított igazolás,
f) vállalkozásból származó jövedelem esetén lezárt adóévről az állami adóhatóság által kiadott igazolás, a le nem zárt időszakra vonatkozóan a könyvelői igazolás,
g) tartásdíj esetén a felvett vagy a megfizetett tartásdíj összegét igazoló postai szelvény, bankszámlakivonat vagy átvételi elismervény, ezek hiányában a tartásdíj jogosultjának nyilatkozata,
h) ösztöndíjról a közép-, vagy felsőoktatási intézmény által kiállított igazolás, bankszámlakivonat vagy az utalást igazoló elektronikus nyilvántartásból kinyomtatott adattartalom,
i) az a)-h) pontba nem tartozó jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolás.
3.) Az egy háztartásban élők vagyonáról szóló nyilatkozatot.
4.) A gyermek elhelyezése vagy a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági határozatot, ezek hiányában a különélő szülőknek a gyámhivatal által jegyzőkönyvben rögzített megállapodása a gyermek elhelyezéséről és a szülői felügyelet gyakorlásáról.
5.) 30 napnál nem régebbi igazolást (egyetemi vagy főiskolai hallgatói jogviszony igazolás) a 16. életévét betöltött, önálló jövedelemmel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató fiatal tanulói vagy hallgatói jogviszonyáról.
6.) 30 napnál nem régebbi a 16. életévét be nem töltött gyermek gyermekintézményi (bölcsőde, óvoda, iskolalátogatási igazolás) jogviszonyáról szóló igazolást.
7.) Kérelmező társadalombiztosítási azonosító jeléről szóló igazolás (TAJ számot tartalmazó kártya)
Ügyintézés díjszabása:
Az eljárás illetéke: illetékmentes
Alkalmazott jogszabályok:
1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
63/2006. (III.27.) Korm. rendelet a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályaitól
Dunakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (II.27.) számú önkormányzati rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról
Alkalmazott jogszabályok:
1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
63/2006. (III.27.) Korm. rendelet a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályaitól
Dunakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (II.27.) számú önkormányzati rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról
Nyomtatvány
Gyakran ismételt kérdések
Milyen formában kell az egyedi nyitvatartási kérelmet benyújtani?
A „Nyomtatványok, útmutatók” menüpontban található nyomtatványokon fogadjuk el a kérelmet.
Hol kell benyújtani az egyedi nyitvatartási kérelmet?
A Dunakeszi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, legkésőbb a Bizottság ülését megelőző 15 nappal.
Mikor és hogyan értesülök a Bizottság döntéséről?
A Bizottság határozat formájában hozza meg döntését, melyet postai úton kézbesítünk ügyfeleink részére.
E-ügyintézés
Elektronikus ügyintézés
Intézze ügyét online az E - Önkormányzat Portál segítségével
Ügyfélszolgálat
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Online segítség
Elérhetőségeink