Temetési támogatás
Ügyintézés
Kategória
Ügyleírás
A temetési támogatás a szociálisan rászorult személyek részére az elhunyt eltemettetésével kapcsolatos kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.
A temetési támogatás iránti kérelem a temetés napjától számított 6 hónapon belül nyújtható be.
Temetési támogatásban részesülhet az a személy, aki az elhunyt eltemettetésére köteles és a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 200%-át. /jelenleg 57.000,- Ft/hó/
Hatáskör és illetékesség:
I. fokon döntést hozó szerv: Polgármester
II. fokon döntést hozó szerv: Képviselő-testület
Szükséges okiratok, mellékletek:
1.) A kérelmező nyilatkozata az egy lakásban együtt lakó – oda bejelentett –, az Szt. 4. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott személyekről.
2.) Az egy háztartásban élők jövedeleméről szóló igazolást:
a) munkabérből származó jövedelem esetén a munkáltató által kiállított igazolás,
b) munkanélküli ellátás és ellátatlan munkanélküli esetén az illetékes munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolás,
c) nyugdíj, nyugdíjszerű ellátások esetén a nyugdíjfolyósító szerv által a tárgyévben kiállított nyugdíjközlő lap és a nyugdíjszelvény,
d) egyéb rendszeres (pl. járási hivatal által folyósított) pénzellátásra vonatkozó igazolás,
e) őstermelő esetén a bevételről vezetett dokumentum vagy az állami adóhatóság által a lezárt adóévről kiállított igazolás,
f) vállalkozásból származó jövedelem esetén lezárt adóévről az állami adóhatóság által kiadott igazolás, a le nem zárt időszakra vonatkozóan a könyvelői igazolás,
g) tartásdíj esetén a felvett vagy a megfizetett tartásdíj összegét igazoló postai szelvény, bankszámlakivonat vagy átvételi elismervény, ezek hiányában a tartásdíj jogosultjának nyilatkozata,
h) ösztöndíjról a közép-, vagy felsőoktatási intézmény által kiállított igazolás, bankszámlakivonat vagy az utalást igazoló elektronikus nyilvántartásból kinyomtatott adattartalom,
i) az a)-h) pontba nem tartozó jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolás.
3.) Az egy háztartásban élők vagyonáról szóló nyilatkozatot.
4.) A gyermek elhelyezése vagy a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági határozatot, ezek hiányában a különélő szülőknek a gyámhivatal által jegyzőkönyvben rögzített megállapodása a gyermek elhelyezéséről és a szülői felügyelet gyakorlásáról.
5.) 30 napnál nem régebbi igazolást (egyetemi vagy főiskolai hallgatói jogviszony igazolás) a 16. életévét betöltött, önálló jövedelemmel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató fiatal tanulói vagy hallgatói jogviszonyáról.
6.) Kérelmező társadalombiztosítási azonosító jeléről szóló igazolás (TAJ számot tartalmazó kártya)
7.) Az eredeti halotti anyakönyvi kivonat
8.) Eredeti temetési számla
Ügyintézés díjszabása:
Az eljárás illetéke: illetékmentes
Alkalmazott jogszabályok:
1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
63/2006. (III.27.) Korm. rendelet a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályaitól
Dunakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (II.27.) számú önkormányzati rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról
Nyomtatvány
Gyakran ismételt kérdések
Milyen formában kell az egyedi nyitvatartási kérelmet benyújtani?
A „Nyomtatványok, útmutatók” menüpontban található nyomtatványokon fogadjuk el a kérelmet.
Hol kell benyújtani az egyedi nyitvatartási kérelmet?
A Dunakeszi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, legkésőbb a Bizottság ülését megelőző 15 nappal.
Mikor és hogyan értesülök a Bizottság döntéséről?
A Bizottság határozat formájában hozza meg döntését, melyet postai úton kézbesítünk ügyfeleink részére.
E-ügyintézés
Elektronikus ügyintézés
Intézze ügyét online az E - Önkormányzat Portál segítségével
Ügyfélszolgálat
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Online segítség
Elérhetőségeink