! BETA VERZIÓ
Weboldalunk jelenleg BETA verzióban fut. Kérjük, segítsen a tesztelésben és ha hibát tapasztal küldje el nekünk.

Méhészek

KezdőoldalÜgyekMéhészek
Ügyintézés

Ügyleírás

A méhészkedést (méhtartást) minden év február végéig, az újonnan kezdett méhészkedést pedig e tevékenység megkezdésétől számított nyolc napon belül kell bejelenteni a méhek tartási helye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjénél, aki a méhészt nyilvántartásba veszi, és a nyilvántartást folyamatosan vezeti.

Amennyiben a méhek állandó tartási helye nem a méhész lakóhelyével összefüggő területen (udvarban, kertben stb.) van, a méhész köteles a méhek tartási helyén a nevét, lakcímét, telefonszámát, a tartási helyen lévő méhcsaládok számát egy legalább 40 x 30 cm nagyságú táblán jól látható módon feltüntetni.

Tovább olvasom

Bejelentésnek tartalmaznia kell

  • a nevet,
  • a tevékenység pontos helyének megjelölését,
  • a méhész elérhetőségét,
  • telefonszámmal,
  • e-mail címmel.

A méhészek a megadott címen értesítést kapnak a városban történő légi, vagy földi vegyszeres szúnyoggyérítésről.

Ide vonatkozó jogszabályok

  • 70/2003. (VI. 27.) FVM rendelet, a méhállományok védelméről és a mézelő méhek egyes betegségeinek megelőzéséről és leküzdéséről
  • 15/1969. (XI. 6.) MÉM számú rendelet, a méhészetről

A bejelentést elektronikus úton, az ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu e-mail címre is meg lehet tenni.

Az ügytípus elektronikus űrlappal is rendelkezik. Amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval az ügyindításhoz kattintson a képre. (Általános igazgatási ügyek/Mezőgazdaság)