! BETA VERZIÓ
Weboldalunk jelenleg BETA verzióban fut. Kérjük, segítsen a tesztelésben és ha hibát tapasztal küldje el nekünk.

5 éves lett a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálata

KezdőoldalHírek5 éves lett a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálata
Vissza a listához További cikkek a kategóriában
Közérdekű
2022-01-05

Adóügyintézés, anyakönyvezés, jogi és közterületi ügyek intézése, a vagyongazdálkodás területe, városüzemeltetéssel kapcsolatos esetek megoldása, Dunakeszi Kártya kiadása és még a Sajdik Ferenc állandó kiállítás felügyelete is a minap 5. születésnapját betöltő ügyfélszolgálat feladata.

Többtízezer dunakeszi és környékbeli lakos fordult meg a Dunakeszi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán az elmúlt öt évben, a korábbi, irodák közti bolyongás már csak halvány emlék.

A 12000 helyszíni ügyintézés mellett 2021-ben is több mint 25.000 telefonhívást, valamint 5000-nél is több e-mailt fogadtak. Egy úgynevezett monitorozó program segítségével kinyert számok alapján az Ügyfélszolgálat fennállása óta 76200 ügyfelet fogadott, 150.000-et is meghaladja a beérkező telefonok száma, míg az utóbbi 3 évben az e-mailes kapcsolatfelvételre csaknem 24.000 alkalommal volt példa.

Sokszor elegendő az online ügyintézés, így a 2020-ban útjára indított, de 2021-ben megerősített Dunakeszi Kártya igénylés esetében is, amelyben előző évben csaknem 11.000 darabot váltottak ki a dunakeszi lakcímkártyával rendelkező helybéliek.

„Már a júliusi repülős hétvégére is többezren igényeltek Dunakeszi Kártyát, de a szeptemberi Dunakeszi Feszt előtti hetek szinte csak ennek kiváltásáról szóltak. Ám miután a Kormány 2021-től eltörölte az ügyintézésekhez köthető illetékfizetési kötelezettséget, rengeteg adminisztrációs terhet vettek le a vállunkról, így gördülékenyebbé váltak az ügyintézések” – részletezte Laczkó Szilvia, a Lakosságszolgálati Osztály vezetője.

Polgármesteri kezdeményezésre 2021 tavaszán  a COVID19 információs telefonvonal is elindult, amelyen oltással, oltakozással kapcsolatos kérdésekre kaphattak választ az állampolgárok.

Tapasztalataik szerint anyakönyvi ügyek intézése végett, vagy adózással kapcsolatos kérdésekkel, problémákkal keresik fel őket a dunakesziek. Mint Laczkó Szilvia elmondta, utóbbiak esetében megnövekedett az átlag kiszolgálási idő, mert főként régebbi adózási kérdések tisztázása miatt keresik fel a munkatársakat.

De az eddig említett feladatokon kívül hozzájuk tartozik a három hónappal ezelőtt megnyílt Sajdik Ferenc állandó kiállítás felügyelet is, valamint a logózott termékek, városi kiadványok értékesítése. A kiállítás megkönnyíti a várakozási időt, a frekventált helyszínnek köszönhetően többezren látták már.

A jövőbeni terveket tekintve telefonos azonosító rendszer bevezetése szerepel a rövidtávú célok között, amely a lakosság adózási ügyeinek védelmét és az ügyintéző munkáját is segíteni fogja.