Talált tárgyak
Ügyintézés
Kategória
Ügyleírás
A találó köteles a talált dolgot a találástól számított nyolc napon belül a dolog elvesztőjének, tulajdonosának, a dolog átvételére jogosult más személynek vagy a találás helye szerinti illetékes jegyzőnek átadni.
A jegyzőnek való átadáskor a találó nyilatkozni köteles arra nézve, hogy igényt tart-e a talált dolog tulajdonjogára. A találó igénybejelentéséről a jegyző igazolást ad.
Ha az adott dolog átvételére jogosult személye megállapítható, a jegyző a dolgot késedelem nélkül átadja a jogosultnak.
Ha az átvételre jogosult személye nem állapítható meg, a jegyző a dolgot az átadástól számított három hónapon át megőrzi. Ha ez idő alatt a jogosult nem jelentkezik, a talált dolgot – ha ennek tulajdonjogára az átadáskor igény tartott – a találónak ki kell adni.
Hatáskör és illetékesség
A hatáskört az eljárásban a települési jegyző gyakorolja. A talált tárgyat a talált helyszín szerinti település jegyzőjéhez kell leadni.
Szükséges okiratok és mellékletek
- Talált dolgok jegyzéke
- A megtaláló személyes adatai
Ügyintézés díjszabása
Az eljárás illetékmentes
Alkalmazott jogszabályok
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
Nyomtatvány
Gyakran ismételt kérdések
Hová kell leadni a talált tárgyat?
Személyesen be kell hozni a Dunakeszi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati irodájába (Fő út 25.)
E-ügyintézés
Elektronikus ügyintézés
Intézze ügyét online az E - Önkormányzat Portál segítségével
Ügyfélszolgálat
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Online segítség
Elérhetőségeink