Hagyatéki eljárás
Ügyintézés
Ügy navigáció
Hagyatéki eljárás
A hagyatéki eljárás a halálesetről szóló értesítés megérkezését követően hivatalból indul.
Az előkészítő eljárásról azt a hozzátartozót értesítjük, akinek neve, címe a halottvizsgálati bizonyítványon szerepel.
Nyilatkozattételre bármely hozzátartozó vagy örökségben érdekelt jogosult. Az előkészítő eljárás befejezését követően a hagyatéki leltár mellékleteivel átadásra kerül a közjegyzőnek, aki kitűzi a hagyatéki tárgyalás napját, amelyről valamennyi öröklésben érdekelt személyt értesít.
Leltározás alá eső ingó- és ingatlanvagyon a következő lehet (a felsorolás nem teljes)
- lakóház, telek, szövetkezeti és öröklakás, egyéb földterület, üdülési jog
- cégtulajdon;
- önkéntes magánnyugdíj- vagy egészségbiztosítási pénztári tagság;
- személygépkocsi, motorkerékpár, utánfutó;
- gazdasági társaságokban törzstőke, törzsbetét;
- kárpótlás, kötvény, részvény, széf bérleti jog;
- értékpapírszámla;
- lakossági folyószámla;
- devizaszámla;
- takarékbetétkönyv;
- életbiztosítás; (ha nincs megjelölve kedvezményezett)
- fel nem vett nyugdíj, munkabér, táppénz, egyéb járandóság;
- fegyver;
- 300 000 Ft feletti összegű készpénz, egyéb ingó vagyon
Illetékességi terület
Az elhunyt utolsó állandó belföldi lakóhelye (ennek hiányában tartózkodási helye).
Csatolandó mellékletek
A hozzátartozó részére a hivatal által kiküldött értesítés részletes tájékoztatást nyújt a szükséges iratokról, amelyek bemutatása nélkül a hagyatéki leltár nem vehető fel.
Az ügytípus egyes elemei elektronikusan is intézhetőek, amennyiben rendelkezik ügyfélkapuval.
Az eljárást megindító irat benyújtásának módja:
Személyesen vagy megbízott (temetkezési vállalkozó) útján.
Nyomtatványok
E-ügyintézés
Elektronikus ügyintézés
Intézze ügyét online az E - Önkormányzat Portál segítségével
Ügyfélszolgálat
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Online segítség
Elérhetőségeink