! BETA VERZIÓ
Weboldalunk jelenleg BETA verzióban fut. Kérjük, segítsen a tesztelésben és ha hibát tapasztal küldje el nekünk.

Postán érkeznek az adószámla fizetési értesítők

KezdőoldalHírekPostán érkeznek az adószámla fizetési értesítők
Vissza a listához További cikkek a kategóriában
Ügyintézés
2021-02-18

Magánszemély adózók részére postára kerülnek a fizetési értesítők és a csekkek. Helyi adókban 2021. március 15-ig fizethetők az esedékes helyi adók, adóelőlegek!

Segítve az önkéntes adófizetést Dunakeszi Város Önkormányzati Adóhatósága első körben a magánszemély adózóknak postán küldi meg az adószámla fizetési értesítőket, valamint a befizetésre szolgáló csekkeket.

A postai kézbesítés és kiküldés 2021. február utolsó hetétől folyamatosan történik. Azon adózó kap fizetési értesítőt, akinek 1.000 Ft-ot meghaladó helyi adófizetési kötelezettsége van, illetve lesz 2021. március 15-ig az önkormányzati adóhatóság felé. Ez lehet akár esedékes adótartozás, vagy 2021. március 15-ig fizetendő adókövetelés is.

gépjárműadóval kapcsolatos adóztatási feladatokat 2021. évtől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) veszi át. A változás a gépjármű-üzembentartókat (tulajdonosokat) nem érinti, plusz teendőjük nem lesz.

Az első részletet március 15. helyett elég április 15-ig befizetni a NAV által megjelölt számlára. Az értesítőben szereplő esedékes gépjárműadó adótartozást továbbra is az önkormányzati adóhatósághoz kell megfizetni.

Az Elektronikus Önkormányzati Portál /EÖP/ minden adózó számára elérhető, itt – a kiküldéstől függetlenül – a nap 24 órájában és a hét minden napján megvalósulhat az adófizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.

Ez azért is fontos, hiszen az önkormányzati adóhatóság telefonon történő megkeresése esetén minden érdeklődőnek általános tájékoztatást adhat az adókötelezettségeket és az eljárási szabályokat illetően, azonban folyószámla adatokat (hátralék, túlfizetés összegét) nem adhat meg.

A Portálra belépve az ügyfél az önkormányzatunkhoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét elektronikus úton teljesíthetiAz adóhatóság ügyfélszolgálati irodáján /POS terminálon/ is lehet bankkártyával fizetni.

Az adózó adószámláját lekérdezheti az Elektronikus Önkormányzati Portál elektronikus ügyintézési felületén. Az adószámla-kivonaton szerepel az adott adónemhez tartozó befizetési számlaszám is. Itt tételesen megtekinthetők az adóköteles adótárgyai, vagy az éves adóbevallásai és az ehhez kapcsolódó fizetési, előlegfizetési összegek és esedékességi dátumok.

Feltüntetésre kerülnek az előírások jogcímei, helyrajzi számok, címek, fizetendő adók, dátumok, számlaegyenlegek, valamint az ún. „véglegesítés alatt álló tételek” is. Ez utóbbiak, ha még nem váltak véglegessé, úgy nem jelennek meg a „2021.03.15. napjáig” pótlékmentesen fizethető összegeknél. Jellemzően erről korábban határozatban értesült az adózó és adófizetési kötelezettséget az ott leírtak alapján kell teljesíteni.

További kérdés esetén, az elektronikus adóügyintézés kapcsán felmerült problémáival forduljanak bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@dunakeszi.hu e-mail címen vagy a 27-542-800-as telefonszámon.

Dunakeszi, 2021. 02. 18.

Dunakeszi Város Önkormányzati Adóhatóság