Bevásárlóközpont üzemeltetésének bejelentése
Ügyintézés
Ügyleírás
Bevásárlóközpont üzemeltetésének bejelentése
A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény, a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény, valamint a vásárokról, piacokról és a bevásárlóközpontokról szóló 55/2009. (III. 13.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm.rendelet) alapján. Az ügyintézés kezdeményezhető személyesen vagy postai úton.
A Korm.rendelet 3. számú melléklete tartalmazza azokat a termékköröket, amelyek kizárólag üzletben forgalmazhatóak. Ezen termékek forgalmazásához működési engedély szükséges, azonban minden más termék kereskedelmét elegendő bejelenteni a Jegyzőhöz.
A bejelentés-köteles tevékenységek esetében nem készül határozat, az Önkormányzat csupán egy igazolást állít ki az üzemeltető részére, mellyel bizonyítani tudja az egyéb szakhatóságok részére, hogy kötelezettségének eleget tett. A kereskedelmi tevékenységet azonban közvetlenül a bejelentés megtétele után megkezdheti.
A bejelentés tartalmazza:
- a fenntartó nevét, címét, székhelyét, elektronikus levelezési címét, amennyiben azzal rendelkezik,
- a fenntartó cégjegyzékszámát, egyéni vállalkozó nyilvántartási számát vagy bírósági nyilvántartásba vételi számát,
- az üzemeltető nevét, címét, székhelyét, elektronikus levelezési címét, amennyiben azzal rendelkezik,
- a bevásárlóközpont elnevezését,
- a bevásárlóközpont címét, az ingatlan helyrajzi számát,
- a területhasználat jogcímét,
- a bevásárlóközpont nyitvatartási, üzemeltetési idejét, továbbá az üzletek, más árusítóhelyek számát.
A jegyző a bevásárlóközpontot a bejelentés alapján nyilvántartásba veszi. A bejelentett adatokban történő változást a jegyzőhöz haladéktalanul be kell jelenteni.
A jegyző a bejelentés másolatát, a nyilvántartásba vételt követően, megküldi a fogyasztóvédelmi hatóságnak, az illetékes megyei kormányhivatal munkaügyi felügyelőségének, valamint az illetékes rendőrkapitányságnak.
Amennyiben a kereskedelmi tevékenység adataiban változás következik be (pl. üzemeltető-váltás, termékkör-bővítés, vagy változik a forgalmazott termékek köre, nyitvatartási idő változása), a változást kötelező haladéktalanul bejelenteni a települési jegyzőhöz (nyitva tartás változása esetében az azt megelőző 8 napon belül).
Hatáskör és illetékesség:
A bevásárlóközpont fekvése szerint illetékes település jegyzőjéhez kell benyújtani a bejelentést.
Szükséges okiratok, mellékletek:
Külön formanyomtatvány nincs, a fenti adattartalommal kell megtenni a bejelentést.
Alkalmazott jogszabályok:
A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
A kereskedelmi tevékenység végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) számú Korm.rendelet
A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. Törvény
55/2009. (III. 13.) Korm. rendelet a vásárokról, piacokról és a bevásárlóközpontokról
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a csupán bejelentés-köteles kereskedelmi tevékenységek esetében is jogosult az önkormányzati hatóság helyszíni ellenőrzést lefolytatni, amely során kérheti, hogy mutassa be a Jegyző által kiállított igazolást, valamint ellenőrizheti az abban foglaltakat (vagyis a forgalmazott termékek körét, nyitva tartási időt, parkolási lehetőségek valódiságát).
Gyakori kérdések
Hol kell benyújtani a bevásárlóközpont üzemeltetésére vonatkozó bejelentést?
A Dunakeszi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán.
Mikor és hogyan értesülök a nyilvántartásba vételről, hogyan kaphatom meg az igazolást?
Az igazolás az ügyfélszolgálatunkon személyesen is átvehető (ez esetben a nyomtatványon fel kell tüntetnie egy telefonszámot, amin ügyintézőink felvehetik Önnel a kapcsolatot, illetve jeleznie kell, hogy a személyes átvételi formát választja), illetve postai úton is kérhető a kézbesítés.
E-ügyintézés
Elektronikus ügyintézés
Intézze ügyét online az E - Önkormányzat Portál segítségével
Ügyfélszolgálat
2120 Dunakeszi, Fő út 25.
Online segítség
Elérhetőségeink