! BETA VERZIÓ
Weboldalunk jelenleg BETA verzióban fut. Kérjük, segítsen a tesztelésben és ha hibát tapasztal küldje el nekünk.

Talált tárgyak

KezdőoldalÜgyekTalált tárgyak
Ügyintézés

Ügyleírás

A találó köteles a talált dolgot a találástól számított nyolc napon belül a dolog elvesztőjének, tulajdonosának, a dolog átvételére jogosult más személynek vagy a találás helye szerinti illetékes jegyzőnek átadni.

A jegyzőnek való átadáskor a találó nyilatkozni köteles arra nézve, hogy igényt tart-e a talált dolog tulajdonjogára. A találó igénybejelentéséről a jegyző igazolást ad.

Ha az adott dolog átvételére jogosult személye megállapítható, a jegyző a dolgot késedelem nélkül átadja a jogosultnak.

Ha az átvételre jogosult személye nem állapítható meg, a jegyző a dolgot az átadástól számított három hónapon át megőrzi. Ha ez idő alatt a jogosult nem jelentkezik, a talált dolgot – ha ennek tulajdonjogára az átadáskor igény tartott – a találónak ki kell adni.

Tovább olvasom

Hatáskör és illetékesség

A hatáskört az eljárásban a települési jegyző gyakorolja. A talált tárgyat a talált helyszín szerinti település jegyzőjéhez kell leadni.

Szükséges okiratok és mellékletek

  • Talált dolgok jegyzéke
  • A megtaláló személyes adatai

Ügyintézés díjszabása

Az eljárás illetékmentes

Alkalmazott jogszabályok

Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)

Nyomtatvány

Gyakran ismételt kérdések

pdf ikon

Talált tárgy feljegyzés

Letöltés

Hová kell leadni a talált tárgyat?

Személyesen be kell hozni a Dunakeszi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati irodájába (Fő út 25.)