! BETA VERZIÓ
Weboldalunk jelenleg BETA verzióban fut. Kérjük, segítsen a tesztelésben és ha hibát tapasztal küldje el nekünk.

Telefonos ügyfélazonosítás

KezdőoldalHírekTelefonos ügyfélazonosítás
Vissza a listához További cikkek a kategóriában
Közérdekű
2023-07-19

Adóazonosító jel alapján történő telefonos ügyfélszolgálati azonosítás a Dunakeszi Város Önkormányzatnál - 2023.06.30

A Telefonos Azonosítás egy újfajta azonosítási mód Hivatalunknál, amelynek használatával – hasonlóan a bankok által alkalmazott megoldásokhoz – már telefonon is intézhetők egyes önkormányzati adó ügyek magánszemélyek részére. Az ingyenes szolgáltatást személyesen, postai úton és elektronikusan is lehet igényelni.

Hogyan működik a Telefonos Azonosítás?

A személyes regisztrációs eljárás keretében sor kerül a kérelmező ügyfél adatainak és személyazonosságának ellenőrzésére. Ezután az ügyfél adóazonosító jelét, valamint bemutatott okmánya számát bejegyzik a telefonos regisztrációs adatbázisba.

Ezt követően kerül sor, az ügyfél számára a 4 számjegyből álló azonosító szám (Pin kód) generálásra, melyet első használat előtt meg kell változtatni.

A szolgáltatás használata során telefonos ügyintézés esetén az azonosításkor a rendszer bekéri a 10 számjegyű adóazonosító jelet, majd az azonosító számot. Első használatkor a kapott azonosítót meg kell változtatni. Ezen a módosításon a rendszer végig vezeti az állampolgárt.

Postai úton vagy elektronikusan beküldött kérelmen (PIN-KÓD-REG) fenti adatok megadásával, a kérelem űrlap (PIN-KÓD-REG) megtalálható és letölthető a www.dunakeszi.hu honlapról.

Milyen előnye van a telefonon történő azonosított ügyintézésnek?

Ingyenes, hiteles, kényelmes.

Milyen ügyek intézhetők telefonon?

1. Általános tájékoztatás kérhető

  • az adózással kapcsolatos általános, ügyfél-azonosításához nem kötött, adótitkot nem érintő ügyekben.

2. Egyedi ügyekben tájékoztatás kérhető, ügyfél-azonosításhoz kötött ügyek, adótitkot érintő ügyekben.

  • az önkormányzati adóhatósághoz bejelentett törzsadatokról,
  • az adószámláról, az adószámla-kivonatáról,
  • fizetési kötelezettségekről, hátralékokról,
  • az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről, a megbízólevél számáról, az ellenőrzés alá vont adónemekről és időszakról,
  • a képviseletre vonatkozó, önkormányzatunknál nyilvántartott adatokról (állandó meghatalmazásról),
  • a bevallások adatairól, a hibás bevallásról, az elmulasztott bevallások miatt kiszabott mulasztási bírságról, adóigazolás ügyintézéséről,
  • a bevallások adatairól, a hibás bevallásról, az elmulasztott bevallások miatt kiszabott mulasztási bírságról.

Dokumentumok

docx ikon

Kitöltési útmutató

Letöltés
docx ikon

PIN kód regisztráció

Letöltés